Dan toch weer Kouterconcerten in Gent

Het heeft er lang naar uitgezien dat de Kouterconcerten in Gent geen nieuwe editie meer zouden krijgen. Het Gentse stadsbestuur had als gevolg van besparingsmaatregelen de subsidies aan Vlamo, de organisator van de jaarlijkse Kouterconcerten, stopgezet. Een nieuwe onderhandelingsronde zorgde ervoor dat de concertenreeks voor minstens één jaar toch zal doorgaan. Op 6 september zullen toch weer harmonieklanken weerklinken vanuit de kiosk op de Gentse Kouter en de Eeklose Koninklijke Harmonie zal hier haar steentje toe bijdragen.